Inovativní sezona 2014 a nebo "hambatá" sezona 2014?

31. ledna 2014 v 14:05 | Barča |  F1 - Moje názory
S novou sezonou sezonou 2014 přichází i velké množství nových pravidel, ať se to týká monopostů, bodování, trestů a dalších věcí.

Nejen, že si Bernie Ecclestone vymyslel, že vítěz posledního závodu sezony v Abu Dhabi připíše místo bězných 25 bodů rovnou jeho dvojnásobek, což má prý údajně zapříčinit dramatický průběh až do posledních metrů závodu. Mě se to pravidlo moc nezamlouvá, ale s nesouhlasem se toto pravidlo setkalo i z úst šéfů týmů a samotných jezdců. Jak už jsem psala, tak jsou i nové regule pro monopost.

Letos budou burácet na okruzích šestiválcové turbomotory o obsahu 1,6 litrů, dále jsou také nové změny v omezení hmontosti, pneumatikách, brzdách a aerodynamice. (více)


Kvůli těmto novinkám museli týmy pracovat na svých vozech úplně od nuly a designéři se s tím také nějak museli poprat. Některým týmům se to jakžtakž povedlo, že to není obluda a dá se na to koukat, ale to je opravdu jen výjimka. Bude to "hambatá" sezona. Vozy, resp. jejich nosy, si už vysloužili spoustu přirovnání - pinďík, mravenečník, vysavač, Pinocchio, slon, mrož, delfín a další.

Jako první se pochlubil novým monopostem WJM07 indický tým Force India na Twitteru (22.1), jenže to udělali fikaně a svůj výtvor poslali do světa vyfocený jen z boku, takže řešení nosu nebylo vidět. Tento rok přibyla na voze černá barva, která mu dodává šmrc. Většina fanoušků byla spokojná. Při prvních testech v Jerezu (28.1.) vyjela na trať a odhalila svůj předek, který už není žádný zázrak.



Williams nezůstal po zadu a pár hodin po Force Indii dal na Twitter fotky svého FW36. Ten se nestyděl a rovnou ukázal i předek s "delfínem", nebo jak tomu chcete říkat, to je na vás. V první den testů vyjel na trať a tak ukázal úplnou podobu. Předek u FW36 není zase až tak tragický. Letos mají celý modrý monopost.



O dva dny později (24.1.) oficiální prezentace nových vozů odstartoval McLaren a ukázal světu MP4-29. Zatím je celý stříbrný, jelikož Vodafone už není titulním sponzorem týmu z Wokingu a nový titulní sponzor ještě není znám. Uvídíme, jaké barvy tam přibudou. Nos MP4-29 se hned stal terčem posměchů a na sociálních sítích začaly kolovat upravené fotky.



Lotus, i přes to, že oznámil svou absenci na předsezóních testů v Jerezu, protože nestíhá, odhalil řešení nosu u E22. Není to delfín, mravenečník, či něco tomu podobného, ale jsou to vidlice. Barvy jsou stejné jako minulý rok. (U Estonských je možné, že třeba ani nenastoupí na start, protože jsou ve velkých finančních problémech.)

* Fotky nového monopostu pořidám až po té, co Lotus svůj nový vůz představí na testech v Bahrajnu.

V sobotu, 25.1., spatřilo svět Ferari, jehož název F14-T vybrali sami fanoušci rudých. Maranellští přišli s dalším řešením nosu. Špičku má uříznutou a není tak úzký.



Víkend (26.1) zakončili svou prezentací C33 Hinwilští. Sauber je více méně stejný jako minulý rok a barva nosu je stejná jako zbytek vozu, takže to není tak agresivní, jako u jiných.



Nový týden (27.1) otevřelo Toro Rosso, které představilo nové STR9. Jejich nos vypadá, že je extra dlouhý a je "nejagresivnější" ze všech.



Den (28.1.) po týmu z Faenzi spatřili světlo světa hned čtyři monoposty a Williams předvedl svou pravou tvář (viz. výše). Detaily svého WJM07 odhalila Force India (viz. výše). Dalším v pořadí byl Red Bull RB10. Jeho design je pěkný a předek podle mě není tak bijící do očí.


Třetím týmem byl Mercedes, který představil W05, a ukázal, že se s tím dá vypořádat i elegantnějím způsobem. S nosem si poradi nejlépe a celý monopost se tak pyšní zatím celkově nejhezčím monopostem na startovním roštu. Letos, stejně jako u FI, přibyla černá barva.



Posledním úterním"hříšníkem" byl Caterham, který má naprosto odlišné a originální řešení svého CT05. V podstatě má předek "useknutý" a na špičku nosu přidělané přední křídlo.



Marussia měla být přítomna na testech od začátku, ale vyskytly se nějaké problémy, tak do Jerezu přijela až na předposlední den testů a představila MR03. Ruský tým opět vsadil na jednoduchost a barevné provedení je stejné jako minulý rok.



Můj žebříček "krásy"
1) Mercedes
2) Red Bull Racing
3) Lotus
4) Force India
5) Williams
6) Marussia
7) Sauber
8) Ferrari
9) Toro Rosso
10) McLaren
11) Caterham

Tentokrát jsem to měla se žebříčkem celkem těžké. Byla jsem na vážkách. Některé se mě designově líbí více, ale díky nosu klesly o hodně příček níž. Třeba taková Force India vypadá z boku nejlépe.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Karlos Karlos | E-mail | Web | 31. ledna 2014 v 14:17 | Reagovat

Ferrari na osmým, McLaren na předposledním a Caterham na posledním místě? nechápu tě :D tyhle tři auta sou podle mě teda nejpovedenější

jinak barvy Williamsu by se měly měnit, co sem slyšel, měli by jezdit v barvách Martini, a to by mohlo vypadat dost dobře :)

2 Karlos Karlos | E-mail | Web | 31. ledna 2014 v 14:21 | Reagovat

a o tom, že šestiválce budou burácet, by se taky daly víst sáhodlouhý diskuze :) takhle malej motor burácet snad ani nemůže, díky turbu bude spíš foukat :)

3 David David | E-mail | Web | 31. ledna 2014 v 16:22 | Reagovat

Pěkný přehled. :-) Už vím, jak vznikly nejen ty pindíky... :-D Dneska jsem v rádiu slyšel, že prý motory už nebudou tak hlučné jako dřív...

4 Barča Barča | Web | 31. ledna 2014 v 17:03 | Reagovat
5 David David | E-mail | Web | 31. ledna 2014 v 17:18 | Reagovat

[4]: Vždyť to zní jako trabant! :D :D

6 Karlos Karlos | E-mail | Web | 31. ledna 2014 v 18:04 | Reagovat

[5]: taky že to je Trabant ;)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama